Dersin Adı | Yaratıcı Yazarlık |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 203 | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin yaratıcı yazarlık ve öykü anlatıcılığının temel kavramlarına giriş yapmasını amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders yaratıcı yazarlık teorileri ile öykü anlatım sanatının yöntemlerini birleştirir. Öğrenciler ders boyunca bu araçları kullanarak yaratıcı bir gözlükle okuyacak, yazacak, yazdıklarını tekrar gözden geçirecek ve öyküler geliştirecektir. 3 ara sınav, 5 ödev ve bir proje olacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öykü denen canlı ve yapısı. Öykü Anlatıcılığı Mesleği. | MCKEE: Chapter I |
2 | Yaratıcılık ve fikir. (Tema ve Cümle.) Temel Yazarlık: İfade, cümle, Paragraf | MILLER: Theme LE GUIN: Chapter 1, 3 |
3 | Kahraman, Protagonist&Antagonist. Çatışmaya giriş. Temel Yazarlık: Ses&anlatıcı. | VOGLER: Chapter I: HERO Seçilecek Okuma Parçası |
4 | Karakter | EGRI: Chapter 2: CHARACTER |
5 | Yazarın Alet Çantasına Giriş: Beklenti, Empati, İkilem&Çatışma. | EGRI: Chapter 3: Conflict |
6 | Temel Yazarlık: Katmanlı Anlatım, akış, ritim ve duygu. | Seçilecek Okuma Parçası LE GUIN: Chapter 7 |
7 | Öykü Dünyası Kurmak | VOGLER: Chapter 2: Ordinary World. |
8 | Arketipler&Mitoloji | VOGLER: Archetypes |
9 | Temel Yazarlık: Diyalog | Seçilecek Okuma Parçası |
10 | Öykü ve Karakter Arkları | WEILAND (p. 1-22) |
11 | Olay Örgüsüne Giriş: 3 perde ve Yolculuk | VOGLER: Chapter 1 (p. 41-65) |
12 | Tam Film Analizi | Seçilecek Okuma Parçası |
13 | Sahneye Giriş 1: Temel Kavramlar | MILLER: Scene and Sequence (p. 137-150) MCKEE: Scene Design. |
14 | Sahneye Giriş 2 | MILLER: Scene and Sequence (p. 150-165) |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | MILLER, William C. Screenwriting for Film and Television. MCKEE, R. Story: Style, Structure, Substance, and the Principles of Screenwriting. EGRI, L. Art Of Dramatic Writing: Its Basis in the Creative Interpretation of Human Motives. VOGLER, C. Writer's Journey: Mythic Structure for Writers. WEILAND K.M. Creating Character Arcs: The Masterful Author’s Guide to Uniting Story Structure. LE GUIN URSULA K. Steering the Craft ARISTOTLE. Poetics. FIELD, S. Screenplay: The Foundations of Screenwriting: A Step-by-Step Guide from Concept to finished Script. TRUBY, J. The Anatomy of Story: 22 Steps to Becoming a Master Storyteller. JUNG, C.G. The Archetypes and the Collective Unconscious. CAMPBELL J. Hero with a Thousand Faces. HUNTER, L. Lew Hunter’s Screenwriting 434: The Industries Top Teacher Reveals the secrets of the Successful Screenplay. GULINO P. Joseph&SHEARS Connie: The Science of Screenwriting. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 148 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema ve dijital medyanın tarihçesini, temelini oluşturan kavram ve teorileri tanımlar ve tartışır. | X | ||||
2 | Yaratıcılık ve eleştirel düşünceyi kullanarak sinema ve dijital medya sanatları için bir hikâye anlatıcılığı fikri geliştirir. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları başarılı bir şekilde kullanır. | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesi, yapım ya da yapım sonrası için ileri düzeyde uzmanlık gerektiren bir görevi yerine getirir. | X | ||||
6 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün görsel temsilleri nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin imajları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
7 | Etkileşimli dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel becerileri icra eder. | X | ||||
8 | Bir film veya dijital medya sanatı çalışmasının, teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarından eleştirel analizini yapar | X | ||||
9 | Problem çözmeye yönelik bir yaklaşımla, bir film veya dijital medya işinin bireysel sorumluluğunu sıfırdan bitmiş ürüne kadar üstlenir. | X | ||||
10 | Etik davranış normlarını takip eden ve çalışma ortamının etik standartlarını geliştirmek için inisiyatif alan bir ekip üyesi olarak çalışır. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak sinema ve dijital medyayla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest